Monday 11 February 2013

Badan Bertindak Perpaduan Melayu gesa pengundi pengundi Melayu jangan undi DAP

Hassan Hamzah dan Azwanuddin


KUALA LUMPUR 11 Feb. - Orang Melayu yang menyokong DAP disifatkan sebagai ‘terjun ke dalam gaung’ kerana pendirian parti itu yang tidak pernah menjunjung dasar-dasar Islam serta kedudukan masyarakat bumiputera di negara ini.

Setiausaha Agung Badan Bertindak Perpaduan Melayu, Hasan Hamzah berkata, orang Melayu perlu bersatu-padu menolak DAP kerana dasar parti itu yang begitu cauvinis selain bercita-cita menjadikan Malaysia sebuah negara republik.

“Jangan ingat Malaysia tidak boleh menjadi negara republik macam Singapura, kalau Melayu terus berpecah, ini tidak mustahil. Jangan lupa, mereka ada kuasa duit, kekuatan kebendaan, mereka boleh beli pengaruh dan menjadikan orang Melayu macam ayam laga.

“Apa pun, perkara yang paling kita tidak rela ialah kesucian agama Islam dicabar. Isu kalimah Allah yang dibangkitkan DAP sudah cukup untuk membuka mata orang Melayu, sudah tiba masanya kita bersatu, kalau terlambat sudah tiada gunanya kerana nasi sudah menjadi bubur," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130212/po_01/Sokong-DAP-ibarat-terjun-gaung#ixzz2KcRKUKia
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment